A broken-hearted crooner, Gaspard had promised himself he'd never fall in love again. As for Lula, a pretty mermaid, she only has her song to defend herself from men, by making their hearts race until they explode.
When the flooded Seine deposits Lula at the foot of the Flowerburger, the cabaret barge where Gaspard sings, it creates a mini-tsunami that turns their lives upside down. He, the man who has suffered from having loved too much, and she, the creature who has never known love, will learn to get to know each other.