One Sunday after mass, on the first day of spring in a Mediterranean village, Pétar, a priest devoted to his profession, wants only one thing: to eat an ice-cream. But the pious villagers don't see things from his point of view and are determined to preserve their priest's virtue. Pétar is willing to do anything to satisfy his desire, even if it means losing his faith.