Josefina is a 40-year old nun who is about to take her perpetual vows. She is called back to her childhood village to attend her father’s funeral when she meets her 15-year old nephew who has been abandoned by his mother. Isolated, back in the old family house, the nun and her nephew feel disconcerted as religion, family, and love become entangled.