At the heart of the forest, Victor (40) lives as a misanthrope in an isolated house. An atypical teenager, Sam, taken in by his sick grandfather, spends most of his time browsing around in this mutating nature. They will have to cohabit to survive the proliferation of a toxic fungus that threatens their own environment.