An intense love unites Two and One, inhabitants of a contemporary house plunged into endless darkness. Day after day, terrifying cosmic dreams invade Two's sleep. The whole house is swept up in them. One wants to be reassuring, but she soon realizes that the drawings she does in secret, in preparation for committing a drastic act, are the cause of the nightmares that are overwhelming Two.