Camgirl odalisque aims to establish a connection between classical nude artworks, odalisque figures (such as Ingres’ or Manet’s), and the more contemporary vision that camgirls represent. Different time periods collide and then merge together. The draperies in the paintings are ornamental and hide what most likely is a modern apartment. The film also deals with a specific attribute of our time, namely, the digitized body. A body seen through a webcam; one that has turned into pixels and digital data. This virtual, ghostly flesh, unsteadily drifting through the networks, falls into pieces as if it refused to stay put.