A happily married father of three, Raymond runs an organic egg farm in Brittany, France. He also entertains a secret passion for theater and in particular for the play Cyrano de Bergerac, which he recites to his favorite and only audience: his hens! When his main egg buyer walks out on him, his entire life goes haywire. Desperate to save his farm, he takes on the crazy challenge of turning his love for theater into a series of internet performances starring himself and his best friend/con dante, the amazing pet hen Roxane!