Gilbert and Simone are restless retirees, living in a village in the south of France. The departure of Étienne, Simone's lover and neighbor, the lack of money, but especially her husband's constant state of anger, drive Simone to leave. Gilbert then realizes that he's ready to do anything to get his wife and her love back.