The cycling season is at its peak. During the final race the two leaders are not just battling for the grand prix trophy, but also for the affection of a lady and fulfillment of their erotic fantasy. Meanwhile the small port town prepares for the arrival of a large transoceanic ship and its dashing captain.
Inspired by the work of Vasko Lipovac since his childhood, Veljko Popovic puts forth an animated short film with and uncommon aesthetic. A comedy splashed with vivid colors and embellished by an erotic flavor that captures a spirit of a small Mediterranean town.