A young agoraphobic and megalomaniac scientist expresses a strong contempt for his fellows. Obsessed with a physical paradox he can't seem to solve, he decides to clone himself, since, according to him, only a brain similar to his can accomplish his work. After some time, the clone's presence becomes problematic...