Cosimo is a sailor and wishes he didn't have to choose between his family and his expeditions. When he realizes that his 8-year-old daughter Athénaïs is lonely when he's away he decides to stay ashore and take care of her. But memories of a past expedition creep back into his mind and the sea once again beckons him.