Today, The Wounded Angel is the Finnish people’s favorite painting, and acts like a catharsis for them.
To understand the image’s power of fascination, the film undertakes an investigation throughout the country. It questions the mysteries of the human soul, of death and the existence of angels.
Melancholy, hope, humanism, and Nordic shamanism come together to resolve the enigma of The Wounded Angel.
Angel of the North is the first feature in the Finnish language directed by a French person.