After a night of carousing, Dr. Petypon brings home the Môme Crevette, a can-can dancer. The next morning, he manages to hide this embarrassing presence from his wife. But his uncle, a colonial general just back from Africa, mistakes the dancer for Petypon’s legitimate wife. The plot thickens when the couple are invited to the engagement party celebrating the engagement of the general’s niece Clementine to Lieutenant Corignon, one of the Môme’s former lovers.