On the Irish island of Inishbofin, the vocation of fisherman is passed from father to son. When new regulations put in place by the European Union prevent John O'Brien from practicing his ancestral way of life, he decides to lead a crusade to regain the rights of local communities to earn a living from traditional resources. Bringing together support from NGOs, fishermen all over Europe, and ordinary citizens, John spends eight years braving industrial lobbies to prove that, from the coast of Donegal to the corridors of Brussels, a different vision of Europe is possible.