Charming, ironic, and cheerful, she introduces me to her old friends: Baya, a nurse in the resistance movement, and Nelly, a social worker in the capital's slums. Through their stories, I reconstruct an incomplete heritage. By questioning Algeria of the past, I understand Algeria of the present, restoring a part of my identity.
This film shows the transmission from the first to the third generation, but it goes beyond it as well. Each year, I visit Nassima: a bond forms, a friendship takes shape, allowing a rare intimacy.