From November 2013 to June 2014, 677 students from six primary schools in Cannes participated in a project of artistic and cultural education. Three contemporary dance and theatre companies visited their schools to run workshops where students from disenfranchised neighborhoods could learn how to create a dance show or familiarize themselves with the basics of theatre.