On an island off Guadaloupe, two sisters, Myriam and Vanessa, get ready to spend a few days in the family home where the sweet memory of their grandmother still lingers. But Vanessa is unaware that a guest is expected for lunch and, when she sees her father arrive, it is too late to avoid this cold and taciturn man whom she no longer wishes to see or hear anything about. Around the table, unsaid things, provocations, and misunderstandings will lead everyone to confront the ambiguity of their feelings.