Viviane, of Guadelupian origin, about forty, lives alone in an Council apartment in the Paris region. To care for her cardiac mother stayed in Guadeloupe, Viviane decides to to bring her over. Now, almost totally isolated, she has difficulty in sharing. Viviane admits gradually her mother into a strange world, invaded by roots of tropical plants: a forest without exit.