France, on 1919. Olivier Bécaille is in the middle of a crisis of catalepsy. His limbs are paralyzed, he falls into low blood pressure, into hypothermia, cannot make the slightest gesture but sees everything and hears everything. On the other hand, his circle of acquaintances thinks that he is dead: his wife the first one, then the neighbor and finally the doctor. They then decide to bury him.