Obelix falls for a new arrival in his home village in Gaul, but is heartbroken when her true love arrives to visit her. However, the lovers are kidnapped by Romans; Asterix and Obelix set out to rescue them on a dangerous journey that will involve gladiators, slavers and beauracracy - and a personal encounter with the Emperor himself, Julius Caesar...