Around the same time, the Vikings arrive in Gaul, determined to find a “champion of fear”. Their magus has promised them that such a person will teach them how to steal because, according to him, “fear gives wings”. When Goudurix is kidnapped by the Vikings, all disaster breaks loose. Asterix and Obelix must do whatever it takes to find him. While they head off to look for him, going as far as the Great North, their young protégé, roped into a dastardly plot he wants no part of, encounters beautiful and intrepid Abba and realizes that love can sometimes be like a slap on the face… True culture shock!