In a small saloon, a man with a banjo begins to sing a song about Lucky Luke, and his recent capture of the Dalton brothers: Joe, William, Jack, and Averell.
After being sent to prison, the brothers receive a surprise visit from an attorney named Augustus Betting. He then explains to them that their Uncle Henry Dalton has been hung. Augustus then informs the Dalton brothers that their Uncle willed them the fortune he accumulated through a lifetime of robberies and hold-ups. However, in order to receive the money, the Dalton brothers must eliminate the judge and jury that sentenced Henry to death. Joe ecstatically wants the names, but is sidelined when the attorney explains that Henry Dalton wanted someone to supervise the executions to be sure they were carried out. Ironically, Henry wishes for Lucky Luke to make sure his last wishes are carried out. The attorney concludes that if the brothers fail to honor Henry's wishes, the fortune will then be donated to charity.