Asterix and his faithful sidekick Obelix travel to ancient Egypt to help Cleopatra build a new summer home. Cleopatra and Julius Caesar have made a bet, with Caesar wagering the project cannot be completed in a few weeks time. With the help of a magic potion, Asterix comes to the rescue of the Queen of the Nile as Caesar and an angry architect plot against them.