A penguin finds life in the North Pole too chilly for its liking and decides to go to the tropics. He dreams of basking in the sun! But it is very hot in the tropics and all the fruit is giving him a stomach ache. In the end, sliding down icebergs with his chums is not such a bad thing after all.