A young couple settles down in a large abandoned industrial warehouse. An orange strip, glued to the floor, partitions the area in two equal portions : to the right, his sculpture atelier ; to the left, her dance studio. PENDULAR takes place in this setting, where art, performances and intimacy mingle together ; and where the characters slowly lose their capacity of distinguishing between their artistic projects, their past and their romantic relationship.