In Clichy, in the Parisian suburbs, the headmaster of the Collège Jean Macé decided to implement alternative educational methords in order to fight against academic failure.Two classes are central to this project: the rugby class and the theater class.
This year, the challenge is two-fold – to participate in the French championships for some, and to tread the boards of Clichy's main theater for others.
With a mix of fragility and enthusiasm, À nous de jouer sketches the rich and complex portrait of society today, while asking a basic question: how can we change school so that all students find their place in it?