Pourquoi nous détestent-ils ? is a documentary made and performed by Amelle Chahbi, Alexandre Amiel, and Lucien Jean-Baptiste. Each of them focuses on the relations that France maintains with three sectors of its population: Muslims, Jews, and Blacks.