Two people try to sort out their love life problem with a none to ordinary psychiatrist. Élizabeth and François, with different ages and characters, find themselves at a moment in their lives when they can no longer skirt around obstacles.
Their absolutely frank pyschiatrist will manipulate them as the story unfolds to get his two patients to reach the confrontation that they so desperately need. The film is nothing other than a half-hour therapy session.