A young woman lives shut off from the world in a large house in Joigny, a small town in the Yonne region. Life there is calm and sweet, despite an endless winter. Meanwhile, a cop and a gendarme investigate a mysterious crime that puts a seal on their friendship. But when the cop falls in love with the young woman, he leaves his friend behind.