A beautifull and thoroughly modern young French women, Francoise, gets involved with an Israeli agent working in Lybia. The agent is exposed and in order to save his life, he has to be smuggled out of the country in a trunk ("valise"). Francoise and the agent get through a lot of turbulent adventures, in the process of which the thoroughly liberated young woman also seduces a Lybian agent and an Egyptian officer, who also fall wildly in love with here. Resolute Francoise stays in control of the situation and imposes a kind of peaceful coexistence on her three lovers.