Christine is a mysterious blonde suffering from amnesia who becomes the focus of international attention as rival spies compete to discover her identity. Christine carries with her a giant, priceless pearl and could be the lover of a Chinese nuclear scientist and know many important secrets. To learn those secrets, CIA man Douglas (Edward G. Robinson) hires Gandler (Claudio Brook), an out-of-work actor, to pretend he is her husband and attempt to uncover the truth. But along the way, Gandler can't help but fall in love with her, throwing an unexpected wrench in the gears.