Serge (Jean Yanne) is a jewel thief, doing time in prison for a robbery. He was turned in by his wife (Mireille Darc), who is now the mistress of the head of the gang. The police let Serge out of prison, hoping that he will lead them to the missing loot. Instead, he runs into trouble with the gang members, who are not entirely happy to see him back, since they set him up to take the fall for them. He is also at risk from the police who are following him, as not all of them are on the up-and-up. Fortunately, his back is being covered by an old prison friend who helps him stay alive.