During a vacation to a remote tropical hideaway on the African Maurice Islands, two Parisians (Jean Lefebvre and Henri Guybet), rather the worse for wear, urinate on a sacred totem statue. This irreverent act brings them to the attention of the local gods, who punish them by making them invisible in mirrors, giving them telekinetic gifts, and causing them to levitate at odd times. As they grow accustomed to their strange condition, they find ways to take advantage of it to straighten out their problems.