With the rainy season approaching, nine-year-old Yaadikoone accidentally breaks the roof of his house with his soccer ball. Yaadi decides to repair the cursed roof himself. In his quest to set things right, he comes across the story of another Yaadikoone, a famous bandit of the 1950s who is remembered as the Senegalese Robin Hood.