An attempt to discover the creative process of director Atom Egoyan and shed light on the most mysterious and unique aspect of his work: his writing process. We go back in time to discuss his thirteen feature-length movies, but also his first original essays, in which we find indications of what his future work will be. We are taken on an inside tour of the mysterious world of a man who travels through imagination.