There is a mystery surrounding Jacques Tourneur. Where does this belief in the invisible world and the supernatural come from? The director was actually anchored in reality. When Jacques Tourneur said in an interview : "a lot of people live in fear and they don't even know it, maybe we can imagine that behind his apparent serenity, he himself lived in permanent fear and his movies were a way of exorcising it? As well as being a portrait of Jacques Tourneur, this documentary shot in black and white high definition 4K is also an investigation into what inspired him, through testimonies of famous people who were passionate about his work -- N.T Binh, Frank Lafond, Joël Farges, Serge Le Péron, Gilles Menegaldo, Pierre Rissient, Philippe Rouyer, Dominique Rabourdin and Bertrand Tavernier, and also the psychoanalyst Roger Dadoun.