Experimental diary shot in 1978-1979 when Alain Mazars was a volunteer teacher in China, 2 years after Mao's death. We see a few pictures, by candlelight, and they flash before our eyes quicker and quicker, before becoming mental images, an entanglement of memories coming from a mind that was asleep until then.