In the depths of legendary Brittany, Aliénor de Canterville's ghost is condemned to haunt his family's castle and to scare away any new inhabitants. She fulfills this mission wonderfully, assisted by Gwilherm, her faithful servant. But when the Otis family, fleeing from Parisian life, buy the castle, Aliénor is upset that she doesn't manage to frighten this 21st century tribe... Only fifteen-year-old Virginia Otis, moved by the Canterville ghost's fate, will try to free Aliénor from the curse affecting her life.