It’s said that in Baghdad, an unscrupulous Grand Vizier called Iznogoud plans to steal the throne from the caliph Hanoun El Poussah. In short, he wants to take the caliph’s place. Supported by his faithful follower Dilat Larath, Iznogoud makes endless attempts to achieve his aims.