He the went on to devote his life to it. Now ninety-one years old, this modern philosopher – who does not follow trends – has developed over time a metaphysics of nature, which he continues tirelessly to reflect upon.
From his native Corrèze, he delicately introduces us to thinking constantly in motion, and offers us the tale of what he calls an ordinary life, which is however as surprising as it is unpredictable.