The man, lost in a forest, at dawn, at twilight, he looks for the animal. Far off he hears braying. He gets closer while answering the animal. A dialogue settles in between them. The man finds the animal on the border of a field. After a first contact made by breaths and by caresses, the man and the animal play and run At the end of the day, sleeping in a field, the animal watches over, the man falls asleep, a voice rises. The text is an extract adapted from the Dream of a Summer Night: The Dream of Bottom. But can we explain a dream?