Manisha is a Frenchwoman with Indian origins best in her class. It is her that the head master of the high school asks to welcome a new pupil, Dipali, just arrived from Pondicherry. She missed the the beginning of the first term in final the year in high school and the head master counts on the help of Manisha so that she quickly gets her bearings. But Dipali does not arise from the same social background as Manisha and friendship does not come easily. They are quickly going to grasp this during an orienteering race in pairs.