Florence and Etienne, a couple in their thirties, go down to the south of France. Florence's father has hanged himself. On the surface, this death does not affect the young woman. They had not spoken to each other for several years. How would Florence experience the mourning of a father she no longer thought about? Étienne will quickly discover that this excursion to the origins will force him and Florence to face some new truths.