Rim, young woman of eighteen, feels that it is as written when she reminds her sister Yasmina, aged seventeen, that she should not go and talk to boys that she fancies. But by always talking about what is forbidden, it brings on desires. From reminders to advice, Haramist tells the story of love - hate between two sisters, who adore, tear and betray each other, get revenge, let go and love each other, to become emancipated.