Ephraïm, a young Ethiopian boy, and his goat Chuni are inseparable. But the uncle whom he is living with since being sent there by his father, to avoid a drought, wants to kill Ephraïm's pet for an upcoming celebration. The boy then hatches a plan to save Chuni and to return to his homeland.