Tulle, June 9, 1944. 99 men are hung from balconies and 149 sent to the camps by the 2nd S.S. Das Reich division. The same one that will massacre the inhabitants of Oradour-sur-Glane the following day. In Tulle, a lead weight descends on the town. Silence and pain like a poison passed on. Will the words finally liberated in Patrick Séraudie's film, beyond the generations, be its antidote?