Ribes has never copied anything. His Picassos, Matisses, Chagalls, and Légers have the deceptive appearance of "real" works and equal the paintings that inspired them. But how many forgeries by him, identified by experts, still hang on the walls of collectors, galleries, and museums, or feature in catalogues raisonnés?
Guy Ribes shares the secrets behind the creation of his "oafs," recounting with a pimp's cocky humor, a flamboyant life full of pleasure and scams. The final one, which caused his downfall, is straight out of a thriller. It features a phoney widow, fake inheritors, a Swiss collectioner "sucker," and unscrupulous art dealers.
The policeman who arrested him, a prosecutor, legal expert, and a swindled collector reveal other aspects of this incredible personality, who seems like he stepped straight out of fiction.