Paris, in the spring of 1968. Albin Cérès, 23, the son of a bourgeois couple on the verge of breakdown, seeks happiness in life. Disappointed by Laurent, the leader of a small group of revolutionary students ; disappointed by Paméla, a girl he half-heartedly makes love to ; refusing the friendship of Moss, a refined fifty-year-old who is secretly in love with him, Albin returns to his parents'home for a while. Shortly afterward he meets Lore, a lovely young lady, who dreams of revolution...