Although they don't know each other well, his companion Lawrence and his sister Zoé grow closer. They share, as best they can, the sorrow and the burden of her absence, between Berlin, Paris, and New York.
A filmmaker has probably never before dealt with absence with this level of delicacy.
Mikhaël Hers works with subtle material, and the house of emotional cards that he constructs holds up purely through the meticulousness of his gesture.
Yes, it is a very gentle film, but gentle like the summer waves that nevertheless end up eroding the rock. Without resorting to violence, Mikhaël Hers nevertheless reveals to us our infinite sadness, a flow of emotions that have come from who knows where, if not perhaps from out of the past.