A crew of teenagers from a Parisian suburb attend their Citizen Day at the military base in Versailles, but one of them, Chris, is turned away for arriving too late. Chris wants to go straight back home, but Momo, the hood’s "loser", convinces him to spend the day at the Château de Versailles.